Mag je rijden in een Citroen C1 sensodrive als je een rijbewijs met code 78 hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Citroën C1 Sensodrive bij de zoekbalk intypt, vind je zo een zelfde vraag met antwoord.

Antwoorden (2)

In de praktijk is het zo dat je met een automaat rijbewijs alleen mag rijden in een auto waarin "de overbrengingsverhouding tussen motor en de wielen slechts door het bedienen van gas- en rempedaal wordt gewijzigd" aldus het CBR.

Dat wil dus zeggen dat de versnellingsbak een vol-automatische stand moet hebben, vergelijkbaar met D-stand op een conventionele automaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gisteren een proefritje gemaakt, ik zie inderdaad alleen een rem- en gaspedaal. Geen koppelingspedaal aanwezig dus. Dit betekent inderdaad dat de sensodrive geschikt is voor een automaat rijbewijs.
Ja, dat mag! Deze vraag is eerder gesteld en zal de link toevoegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toegevoegd nog een link omtrent code 78

http://www.mobilit.fgov.be/data/route/ozb/08ozbn.pdf