Wat voor "code" is dat in je voorruit van de auto?

Veel auto's (volgens mij allemaal) hebben in de zwarte omlijsting van de voorruit een venstertje met een code, vaak links voor bij de bestuurder. De code is vanaf buiten zichtbaar. Wat is dit voor code en waar dient dit voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
11.2K

Het beste antwoord

Veel fabrikanten zetten tegenwoordig het chassisnummer duidelijk zichtbaar gegraveerd in de voorruit. Dit om het 'omkatten' van de auto tegen te gaan. Dit is makkelijk te chekken: het nummer onder de motorkap komt dan overeen met het nummer in de voorruit,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een modelnummer. Als je dat opgeeft krijg je precies de goede ruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit nummer is inderdaad het chassinummer van de auto!
Het is niet gegraveerd ,gewoon een metalen plaatje met nummer wat onder de voorruit ligt.
Het chassisnummer onder je voorruit is hetzelfde nummer als op je kentekenbewijs,en dit nummer is ook ingeslagen in je auto.
Waar dit nummer is ingeslagen is per merk verschillend.
Bij een peugeot 206 staat het in de achterplaat,bij een Opel op de frontplaat

Bij graveren in de ruit zelf doet men alleen het kenteken.