Kun je doorrijden met een kapotte thermostaat?

Ja ik weet dat het niet verstandig is maar de garage heeft pas volgende week tijd, overigens wordt het koelwater max 90 graden als ik de kachel op stand 4 helemaal open zet (als ik hem uitzet loopt hij wel op). Kan ik hier nog een weekje mee doorrijden als de temperatuur niet hoger wordt of rij ik dan alsnog de motor aan gort?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
5.1K

Antwoorden (1)

Daar kan je mee doorrijden, als je de temperatuur maar in de gaten houdt. (90 graden is mooie bedrijfstemperatuur). De motor lijdt er niets van.
jc54
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Top! Vanaf wanneer wordt het uitkijken? 100?