Ik doe net een cassettebandje in mijn Seat ibiza (uit 2000) om te testen of hij nog werkt. Hoe krijg ik het bandje er weer uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Door op het knopje Eject te drukken.
Amadea
11 jaar geleden
Ik weet niet welke autoradio er precies in zit, maar bij de autoradio's die ik heb gehad ging het door op de 'eject'-knop te drukken. Vaak moet je die flink induwen omdat je het bandje er dmv een machisme echt uitduwt.

Soms zitten er naast de plek waar je het bandje instopt nog 2 knoppen dicht tegen elkaar aan. Deze kun je gebruiken om terug (linkerknop) of vooruit (rechterknop) te spoelen. Bij sommige autoradio's komt het bandje eruit door deze 2 knoppen tegelijkertijd in te drukken.

Toegevoegd na 33 minuten:
Voor het geval je de ejectknop niet kunt vinden: op de eerste foto staat de ejectknop helemaal rechts. Vaak staat er een symbooltje op: een driehoek met daaronder een streep.

De tweede foto is een voorbeeld waarbij 2 knoppen die gebruikt worden om te spoelen tegelijk ingedrukt moeten worden om het bandje eruit te laten komen.

Succes! Laat je nog weten of het gelukt is?