Hoe beschadig je de koppelingsplaten?

1x reed mijn vriendin ongeveer 500 meter op te hoge touren. En ze reed een keer weg in de 3de versnelling maar ze reed nog 10km/h
Een paar weken later lag opeens de koppelingspedaal op de grond en moesten de koppelingsplaten vervangen worden in de garage. Nadat zij die 2 dingen deed (hoge touren en te hoge versnelling) hoorde je niks raars aan de auto of koppeling. Komt deze schade door deze 2 dingen of komt het door iets anders? De auto is jong en er wordt niet veel mee door de stad gereden

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
TurfGraver
4 jaar geleden
Zou zeer slecht kwaliteit zijn als ze door alleen deze twee zaken helemaal versleten raken.
Of zijn dit alleen de twee zaken waar je van weet?

Antwoorden (1)

De koppelingsplaat wordt beschadigd door slijtage, oververhitting of verkeerd gebruik van de koppeling waardoor hij zelfs kan verbranden.

500 meter op te hoge toeren zal voor je koppeling niks uitmaken. Zolang je niet met een slippende koppeling rijdt. Wel slecht voor je motor.

Door met een te hoge versnelling weg te rijden, Ga je veel van je koppeling vragen en moet je wel met een erg slippende koppeling op snelheid komen. Dit geeft veel warmte en ik denk dus ook dat je drukgroep (diafragma) vering het heeft begeven inclusief een verbrande koppelingsplaat. Dit verklaart dat het koppelingspedaal op de grond ligt.