Mijn auto geeft soms niet meer volledig gas, wat is het?

Hallo iedereen,
Ik heb een Suzuki Ignis 1.3 uit 2002. De laatste tijd heb ik soms dat ik aan het rijden ben en dan merk je dat hij gas terug houdt. Eergisteren reed ik naar de snelweg geen probleem. Toen reed ik erop en bij 90 maakte het niet meer uit hoe diep ik het pedaal in druk, maar je merkt dat hij niet veel gas meer bij geeft. Na 10 minuten was het verholpen en deed hij het gewoon weer. Vandaag reed ik terug van werk (een 50 weg) en had ik hetzelfde probleem, ik reed 45 en wilde hij ook bijna geen gas bij geven toen moest ik wachten voor een stoplicht en stond hij stationair op 100 toeren en schudde mijn auto me door elkaar. Toen weer bij groen opgetrokken en kom je (wel erg traag) weer op de 50 en ineens doet het gaspedaal het weer zoals het hoort. Zo heb ik dit vaker gehad de afgelopen tijd. Soms heb ik er ook helemaal geen last van. Heeft iemand enig idee wat het is?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
5.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Laat de garage er eens naar kijken.
paulus811
5 jaar geleden
Dit is werk voor een specialist, maar deze klachten komen voor als de luchtmassameter defect is of gereinigd moet worden. De verhouding lucht-benzine is dan onregelmatig met inhouden tot gevolg.

Antwoorden (2)

Hoogstwaarschijnlijk is er een probleem met de benzinepomp.
Gezien de leeftijd van de auto, zal die niet meer voldoende druk leveren.
Edraket
5 jaar geleden
Ik heb dit ook, het gebeure toen ik mijn katalysator en lambdasonde had vervangen. Bij uitlezen bleek de Luchtmassameter defect te zijn. Maar naar vervangen heb ik het nogsteeds een beetje. Hij rekt ook best sel moeilijk op soms van 80 naar 100 en daar over. het zou de brandstofpimp kunnen zijn.