Hoe reset je een waarschuwingslamp van een Range Rover Evoque?

Waarschuwingslampje van een lege batterij van de sleutel. Batterij is vervangen, maar waarschuwingslamp blijft weergegeven worden in instrumentenpaneel. Hoe kan dit gereset worden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
6.7K

Antwoorden (1)

Dat blijkt vaak aan de nieuwe batterij te liggen.
De batterij van je dealer zou het probleem moeten oplossen.
Je zou eerst nog even kunnen checken of de batterij er goed in zit.
Instructieboekje Range Rover:
Plaats de nieuwe batterij, type CR2032 (verkrijgbaar bij uw dealerbedrijf/erkende reparateur) met het plusteken (+) naar boven.
N.B. Raak de nieuwe batterij zo weinig mogelijk aan. Vocht/vet op uw vingers kan de gebruiksduur van de batterij verkorten en contactcorrosie veroorzaken.
N.B. Als de waarschuwing ‘Batterij bijna leeg’ niet uitgaat, is er geen nieuwe, ongebruikte batterij geplaatst.
Een goede batterij is dus niet altijd goed genoeg. Het bericht wordt geactiveerd op 2.44v en verdwijnt pas boven 2.95v. Een 2032-batterij heeft een classificatie van 3v. Soms werkt een andere batterij uit hetzelfde pakje wel.
In 2013 werd hierover een waarschuwing aan de dealers gestuurd.

Door de sleutel een paar keer te gebruiken kan de melding overigens soms ook verdwijnen.
SimonV
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Knap gevonden! +