een derde remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 2001, aangebracht zodanig dat:

het zich bevindt op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf het midden langs vlak, en
de onderzijde van het licht door latende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld in onderdeel h.
Dus bij jouw auto is het niet verplicht.
Toegevoegd op 02 juni 2019 21:03: tekst
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Een duimpje omlaag van mij voor dit antwoord want om dit antwoord volledig te kunnen begrijpen moet je de tekst in de bron gaan lezen. De antwoordtekst bestaat door het knippen en plakken niet uit volledige zinnen, en wat wordt er bedoeld met zoiets als "onderdeel h"? De antwoordgever heeft daarnaast spaties toegevoegd aan de originele tekst uit het handboek van de RDW: ze zijn totaal overbodig en maken het antwoord alleen maar verwarrender!
ronron1212
4 jaar geleden
@Antoni het gaat er om dat het pas vanaf 30 september 2001 moet dus waar heb je het over maar het geeft niet hoor.
Antoni
4 jaar geleden
Het gaat mij alleen om de kwaliteit van het antwoord.