Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik garanties op de reparaties bij de grote beurt van mijn auto?

Ik heb onlangs een grote beurt laten uitvoeren bij onze ford focus. Er zat een lek in het koelvloeistof systeem. Nu één maand na de beurt blijkt dat er nog steeds langzaam water weglekt uit het systeem. Moet ik nu weer betalen, wellicht hebben ze veel manuren ivm verwijderen distributieriem etc... maar ik was al meer dan 1000 euries kwijt aan de beurt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het totaalplaatje:
bouwjaar auto, soort motor.
Belangrijker: wat voor een garage:
dealer, beunhaas, of iets wat er tussen zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes! Ze verzinnen gewoon een ander mankement en hoe ga jij dit controleren.
Ik hoop dat je een eerlijke garagehouder hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op reparatie zit garantie!

Dus terug naar de garage, en laat ze de klus maar klaren!

En een grote beurt + distributieriem voor een ford focus dan is 1000 euro + wel erg duur!

Heb je goudkleurige olie gekregen ofzo?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op iedere reparatie die een vakman van een BOVAG-autobedrijf heeft uitgevoerd of op de materialen en onderdelen die hij heeft gebruikt, geldt een standaard garantie van drie maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Is de radiator vervangen en lekt deze dan is het garantie.
Is er een aantal slangen vervangen en lekt bijvoorbeeld nu plots je radiator dan is het geen garantie.
Vraag goed na wat ze vervangen hebben en kijk of je zelf de huidige lekkage kunt vinden. Kijk wel uit voor de hete vloeistof. Verder is er natuurlijk de al genoemde Bovag die je kan helpen bij een eventueel geschil. Maar een garage is net een arts, je zal niet zomaar gelijk krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor dit doordachte, juiste antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding