Kun je van een gevonden autosleutel de eigenaar achterhalen?

Ik heb een bmw autosleutel gevonden. Kan me voorstellen dat iemand deze mist. Kun je op de een of andere manier het kenteken achterhalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
7.5K
KennisDelen
5 jaar geleden
Misschien staat er een garagemerkje op?
Anders zou ik het gewoon bij de politie aangeven, dat is de meest logische plek om te gaan zoeken voor de automobilist
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-met-een-gevonden-voorwerp
tinus1969
5 jaar geleden
Ik zou ook naar een BMW garage gaan.
LeonardN
5 jaar geleden
@KennisDelen Nee, gevonden voorwerpen bij de gemeente afgeven. https://www.politie.nl/themas/gevonden-verloren-voorwerpen.html

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet.

Maar goed ook ! Anders zou het erg makkelijk zijn om bij een verloren (of gestolen) sleutel bij de bijbehorende auto te vinden en deze 'te lenen'.

Gevonden voorwerpen lever je in bij de gemeente
(niet de politie ! Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-met-een-gevonden-voorwerp )
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ vooral dat ook duidelijk gemeente ipv politie wordt vermeld! Weten veel mensen niet.
paulus811
5 jaar geleden
Dat een particulier het niet kan klopt, maar dat het helemaal niet kan is absoluut niet waar. In een BMW sleutel zit meer info dan je denkt.
paulus811
5 jaar geleden
Ik heb overigens zelf een BMW en als ik naar de dealer ga stopt deze de sleutel in een uitlezer en krijgt zo de gegevens van de auto, de eigenaar, onderhoudshistorie en eventuele foutmeldingen die tijdens het rijden op de sleutel zijn opgeslagen. Ze weten ook waar ik woon, want bij een laatste onderhoudsbeurt is de auto voor de deur afgeleverd zonder dat ik het adres door heb moeten geven.
Je kunt een bericht op facebook, twitter plaatsen of bij marktplaats
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Moderne BMW sleutels zijn aan de auto gekoppeld. De BMW dealer kan de sleutel uitlezen en zo de eigenaar achterhalen.
paulus811
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Wat handig, dan moet het niet moeilijk zijn de eigenaar te achterhalen.
LeonardN
5 jaar geleden
Even een min op de plus te compenseren. Ik kan me niet voorstellen dat een dealer de NAW-gegevens kan bereiken van alle BMW-eigenaren op enkel een sleutel. Even afgezien wat technisch kan is dit juridisch niet te verantwoorden lijkt me.
KennisDelen
5 jaar geleden
De dealer hoeft de NAW gegevens toch niet te géven? Hij kan zelf de klant bellen
LeonardN
5 jaar geleden
Ik heb het niet over geven. Ik heb het over het kunnen vinden. Bedoel je dat de gegevens zelf afgegeven zijn, door de eigenaren? Dan zou het kunnen, als enkel BMW-dealers erbij kunnen wellicht.
paulus811
5 jaar geleden
@LeonardN, beetje flauw om een min uit te delen omdat jij 'je iets niet kunt voorstellen'. Ik heb zelf een BMW en zodra de sleutel bij de dealer in de lezer gaat komt kenteken, mijn naam, onderhoudshistorie, opgeslagen foutmeldingen en benodigd onderhoud op het scherm te staan en gaan ze aan de slag. BMW Nederland heeft een klantenbestand dat gekoppeld is aan kentekens, en dat is weer gekoppeld aan de auto en opgeslagen in de sleutel. Daar is juridisch niets mis mee. Dat klantenbestand wordt gedeeld met de dealers en ook gebruikt om je op de hoogte te brengen van naderende apk en af en toe een BMW magazine toe te sturen.
LeonardN
5 jaar geleden
Het is er niet voor omdat ik het niet voor kan stellen. Maar om de directe plussen even in te dammen. Zoals je kan zien heb ik de min al ingetrokken. Ik ben niet gelijk overtuigd van wat iemand zegt. Hoop gewoon altijd op meer onderbouwing, anders blijft een antwoord soms steken op anekdotisch bewijs. Dat iemand iets zegt betekent niet dat het waar is. Dus ik kan de plussen niet zo snel begrijpen dus min ik.
paulus811
5 jaar geleden
@LeonardN, sportieve reactie en actie!