Moet je iemand bellen als je een meeuw dood heb gereden?

Zojuist een meeuw onder de auto gehad. Reed ongeveer 50km per uur toen het beest besloot voor m'n auto langs te vliegen. Ik dacht hij red het wel dus remde maar een klein beetje. Plots daarna een bonk geluid en ik zag hem plat liggen in m'n achteruitkijkspiegel, zo goed als dood.. Ben alleen even gestopt om te kijken of er schade was, maar kon niets zien, zelfs geen bloed ofzo. Moet je de gemeente bellen om het dier te laten opruimen, of wellicht iemand anders? Of kan je gerust doorrijden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
3.5K
Reddie
5 jaar geleden
Wat te doen bij een ongeval:
1. Laat een briefje achter met naam, adres en telefoonnummer.
2. Ingeval van een dier, bel met spoed de dierenambulance.
Jij beweert dat hij dood is, maar je bent niet bevoegd om dat te constateren.

Antwoorden (1)

Er worden dagelijks vogels dood gereden,de gene die dit doen rijden meestal door.
De dode vogel word heus wel opgegeten door andere dieren.Tenzij je het niet aan kunt zien dan kun je de gemeente bellen om hun te vragen om het dode dier op te ruimen
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Dacht je nu echt dat de gemeente meteen uitrijd om de vogel op te ruimen?