Hoe verlies je de macht over je stuur?

Ik zie dit regelmatig op het nieuws voorbij komen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
5.9K
Reddie
5 jaar geleden
Het is een ingeburgerde, maar foute term.
Je verliest niet de macht over het stuur, maar de auto gaat niet daarnaartoe waarnaar je stuurt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Reddie, en wat is dan de oorzaak dat de auto niet gaat waarnaar je stuurt? Dus dat de auto niet luister maar zijn eigen zin doordrijft?

Antwoorden (2)

Te hoge snelheid.
Een onverwachte stuurreactie moeten maken en deze niet meer kunnen compenseren.
Nat weer.
Slechte banden.
Slechte controle (weinig ervaring/alcohol).
5 jaar geleden
Te hard rijden en / of dronken achter het stuur.
Jeugdige overmoed, nog niet genoeg ervaring om overzicht te hebben is ook vaak een reden.