door de tuv keuring met mankementen hoe kan dat ??

goede morgen

ik heb een vraag.

ik heb vorige week in krefeld een mb a klasse gekocht

met een nieuwe tuv keuring erop

nu blijkt dat mijn schokbrekers achter op zijn

en de bus van de draag arm van links achter versleten is

en het rubber van de veer (poot) links achter weg is (auto knoept)

op t ijzer.

dit alles bij elkaar komt op een aardige kosten post ! en mijn linker raam doet het niet

en de centrale vergrendeling ook niet.

mijn vraag is kan een auto zo wel door de duitse tuv keuring komen ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je zelf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat die dan beter verkoopt? :)
(Op moment van keuring was ie wel goed hoor.
Tja wat er een uur later mee gebeurt.....)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ZO gaat het op veel plaatsen ook hier in nederland. Hadden wij ook gehad. Auto met apk gekocht. Een jaar later de auto snuifrot. Volgens de keurmeester kon dat nooit van een jaar tijd zijn. Dus het jaar ervoor hebben ze gewoon het risico genomen voor de verkoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey moordligger hoe weet jij dat nou hij was helemaal niet goed !
bijdehandje !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey gast14, omdat iets TUV of APK gekeurd is wil nog niet zeggen dat er niks aan zal mankeren.
Een onafhankelijk aankoop keuring zegt meer !
Naïeveling :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja sorry moordligger ik keek effe anders tegen je antwoord aan was niet mijn bedoeling

Antwoorden (2)

Uiteraard mag een auto met dit soort gebreken (kapotte schokbrekers en versleten bus) niet goedgekeurd worden, u kunt een klacht neerleggen bij het TUV Rheinland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel ik heb mijn klacht bij hun neergelegd.
gr
oude schokbrekers vervangen door nieuwe,.. tuv-keuring er op, nieuwe er weer af en oude er weer op... mooi verkopen voor de export! Zo kan het en gebeurd het ook.
Eerst kijken dus of de schokbrekers sporen vertonen van recente (de-)montage. Als blijkt dat ze recentelijk verwisseld kunnen zijn,..dan kan je klagen wat je wilt maar helaas.