Hoe verwijder ik hars van mijn auto?

Mijn auto heeft een paar dagen onder een dennenboom gestaan. Uit die boom druppelde hars op de lak.

Hoe verwijder ik die hars het beste?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niks aan doen. Zet de auto in de zon, dan verdampt de hars.

Was de auto grondig, er mag niet een zandkorrel meer op de lak aanwezig zijn. Spuit daarna de lak in per 30cm2 met een glijmiddel voor klei. Kneed de klei tot deze zacht is tot een pannenkoekje en ga daarmee over de lak tot je een spiegelgladde afwerking hebt. Dan de lak afnemen met een microvezeldoek. Vervolgens polijsten met een machine of met de hand (neem dan Ultimate Compound van Meguiars). Weer afnemen met een microvezel doek en de auto in de was zetten. Het mooiste is om voor het in de wassen nog een 'glazen' te gebruiken, soort voedingsmiddel voor je lak waardoor de kleur opfrist. Je kunt dit alles ook laten doen, Groupon heeft soms een aanbieding voor rond de 100 euro. Dat lijkt veel, maar als ik mijn auto behandel zoals hierboven moet ik 10x (wassen, drogen, kleien, afnemen, polijsten, afnemen, glaze, afnemen, was, afnemen) over het totale auto oppervlak en dan heb ik het nog niet over de wielen en het interieur gehad.

Bronnen:
https://www.autowebshop.nl/wassen-poetsen/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100