Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in november mag je vanaf 16,5 jaar beginnen met autorijlessen, maar als je voor die tijd 17 bent geworden moet je wachten tot je 18 bent? Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
732
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, de antwoorden verbazen me wel, zeg! Het komt me belachelijk over dat als je al 17 bent, niet eerder met rijlessen mag beginnen. Mag je dan wel beginnen als je in november 16, 6 of iets ouder bent? Waarom zou de scheidslijn bij 17 liggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik word 15 nov 17, dus dan maak ik geen kans..?!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vind je alle info Renhee.....helaas voor je.
http://www.2todrive.nl/wat_is/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je moet wachten tot je achttiende

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet op 1 november nog géén 16,5 zijn. Ben je dit wel, dan moet je wachten tot je 18e. Het klinkt misschien raar maar het is iets waar ze in den haag wel over hebben nagedacht. Je krijgt anders zoveel aanvragen in 1 keer dat rijscholen het niet aan zouden kunnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"1 november nog géén 16,5 zijn"
Moet zijn 17 jaar Daan.
Zie: http://www.2todrive.nl/wat_is/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 17 mag je examen doen en rijden onder begeleiding. Vanaf 16,5 mag je lessen nemen.
Ik heb onlangs een rijschool gebeld en zij hebben mij deze info verstrekt

Andere antwoorden (3)

Ja, dit klopt. Heb met dezelfde regeling te maken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, anders zijn er ineens een heleboel mensen die rijlessen willen nemen en examen gaan doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het niet helemaal, stel als je in September 17 jaar wordt mag je dan niet beginnen met rijlessen??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, klopt. anders gaat iedereen tussen de 16,5 en 18 meteen naar de rijschool, en wordt het daar overvol. en als iedereen dan zn rijbewijs heeft gehaald wordt het juist weer heel rustig, dus dan schommelt de omzet van rijscholen heel erg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding