Kan mijn moeder een auto op haar naam zetten zodat ik daar ik kan rijden, zelf heeft zij geen rijbew?

Mag mijn moeder een auto en verzekering op haar naam zetten zonder rijbewijs dat ik daar in kan rijden ????

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja zeker, dat kan. Wel is het verstandig als je moeder open kaart speelt met de verzekering en vertelt dat jij rijdt. Of OOK rijdt. Stel je voor dat de verzekering ineens niet uitbetaald omdat er iemand anders , jong net een rijbewijs? dus zonder jaren ervaring , in rijdt. Neem geen risico met de verzekering, het kan je jarenlange ellende bezorgen, jou en je moeder.

Als je zelf een rijbewijs hebt, kan dat zeker. Alleen bouw je geen no-claim op.

Nee, dat kan niet. Of genuanceerder; ze kan wel de verzekeringnemer en premiebetaler zijn, maar JIJ zult jezelf toch echt moeten opgeven als regelmatige bestuurder, en dat is wat de premie bepaalt. Zodra je namelijk betrokken raakt bij een ongeluk, zal de verzekeraar gaan kijken waarom iemand anders dan de regelmatige bestuurder aan het stuur zat -en zodra blijkt dat je moeder niet eens een rijbewijs heeft, zal de verzekeraar de positie nemen dat er sprake is van fraude. Het gedoe daarna is niet te overzien.

Bronnen:
https://www.lastenvrij.nl/autoverzekering/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100