Wie heeft er bij de rotonde voorrang?

Vraag die ik krijg bij mijn theorie-examen.
Gezakt met 4 teveel fout bij kennis.

Rood = auto
Voetgangen is vanzelfsprekend te zien.
Er is geen zebrapad aanwezig.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zelf heb ik geen rijbewijs maar ik denk eerst de voetganger (dit gaat een soort van rechtdoor) en daarna de auto.

Antwoorden (2)

Voetganger heeft voorrang, want die gaat rechtdoor en auto is afslaand. Heeft niets te maken met wel of geen voetgangers-oversteekplaats.
5 jaar geleden
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft altijd voorrang: in dit geval de voetganger. De rotonde kun je zien als een 'splitsing' tussen verschillende wegen.