mijn koppeling ligt plat, er heeft olie gelekt bij het veertje onder de motorkap. wat kan dit zijn. en wat gaat dit kosten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat betekend "koppeling plat" en WELK veertje onder de motorkap. (Zijn er wel meer.)
Een garage kan wel een kosten plaatje maken voor je.

Antwoorden (2)

Ha, die Johan113;

De informatie die je geeft is te beperkt om conclusies te kunnen trekken, laat staan een prijsopgave te doen. Laat iemand in je omgeving met verstand van autotechniek er eens naar kijken en ga ook eens bij een betrouwbaar onafhankelijk garagebedrijf langs voor een prijsopgave. Schrik niet te snel en houd er rekening mee dat zo'n onderzoek ook geld kosten kan als je de auto daar vervolgens niet laat repareren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Olielekkage bij de koppelingsinrichting kan inhouden dat je een lekkage hebt in het hydraulischsysteem ( mits dat je zo'n koppeling hebt ).
Dan is het nog de vraag waar hij lekt en wat er defect is.
Een dergelijke reparatie kan varieren tussen de 50,- en de 1500,-
Waarom zo'n verschil?
Sommige onderdelen zijn eenvoudig te vervangen en dat drukt behoorlijk op het uurloon.
Maar moet daarentegen je hele koppeling erachter weg, ja dan heb je nogal een tijdrovende klus voor de boeg, dan nog maar te zwijgen van de onderdelen.
Uurloon moet je gauw denken aan de 50 a 60,-
Daar komen nog de onderdelen en de olie overheen.
Ga van het slechtste uit dan kan het altijd meevallen.

Sterkte