Hoeveel kost een autorijbewijs anno 2018?

Ik ben al een tijdje aan het werken en heb nu ongeveer 1500 euro appart gezet voor het auto rijbewijs, wie weet wat je ongeveer gemiddeld kwijt bent? Ga ik het redden met €1500?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (1)

Daar ga je het niet mee redden, volgens onderstaand artikel van het CBR uit 2017. Dat vermeldt ruim eur 2300.-.

"Wat kost een rijbewijs halen gemiddeld?

De gemiddelde kosten voor een rijbewijs halen zijn ruim € 2.300. Hieronder hebben we de kosten voor jou op een rijtje gezet.

    € 1.589,30
    Rijlessen (gemiddeld 38,38 lesuren x gemiddelde lesprijs € 41,41**)
    € 34,80
    Gezondheidsverklaring CBR
    € 75,60
    Theorie-examen (gemiddeld 2,4 examens x kosten theorie-examen € 31,50)
    € 500,00
    Rijexamen (gemiddeld 2 rijexamens x kosten rijexamen € 102 +
    kosten rijschool en 1 rijles vooraf aan examen)
    € 80,00
    Tussentijdse toets (40% doet een tussentijdse toets, dus gemiddeld 0,4 toetsen x kosten tussentijdse toets €102 + kosten rijschool en 1 rijles vooraf aan toets)
    € 38,90
    Rijbewijs aanvragen (gemiddeld per gemeente)
    € 10,00
    Pasfoto’s voor rijbewijs
    € 2.327,00
    TOTAAL

**Deze prijs ligt dicht bij de prijs die het CBS noemt voor 2016: gemiddeld €42,76."
Je ziet: wat de kosten van de rijlessen zelf betreft, zat je in de buurt met jouw bedrag maar daarmee ben je er nog niet.
Toegevoegd op 11 juli 2018 04:30: bron, tekst
Computoon