onlangs reed ik een wagen langs achter aan, is de schade reëel?

Onlangs reed ik tegen wagen en ik deed zo een 25 km/h en ben beginnen remmen, waardoor op het moment van de botsing mijn wagen enkel nog vooruit bolde. de wagen voor mij was plotseling gestopt. op de moment zelf was er aan geen van beide wagens schade. Nu beweert de meneer dat zijn koffer niet goed meer sluit (er zou iets van het slot kapot zijn) en dat zijn parkeersensoren kapot zijn.

Is deze schade mogelijk door zo een kleine botsing?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb ooit een keer iemand zijn pink gebroken toen hij me een high five gaf. Om aan te geven dat schade ook door kleine ongelukken kan gebeuren als het precies fout gebeurd. Dit is een verzekeringszaak, zou hun even bellen.
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom heb je dat niet meteen gecontroleerd? Je hebt toch wel zo'n aanrijdingsformulier ingevuld? Of ben je snel doorgereden? Overigens; sensoren en slot zijn electronica -en die is idd gevoelig en duur.
Ritsuka
6 jaar geleden
Kan hoor, ik had na een lichte botsing waarbij iemand achterop reed dat mijn auto niet meer op slot wou, omdat de bumper een klein beetje naar voren was gekomen.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. De bumper is tegenwoordig vaak van kunststof. Dat kan vervormen en vervolgens weer in de oude vorm terug keren. (Dat is prettig bij kleine ongelukjes. Het scheelt schade.)

Maar onder de bumper kan dan tóch nog het een en ander van het metaal vervormd zijn. Dat zie je niet altijd meteen.
Ook (de bekabeling van) de sensoren kunnen daarbij natuurlijk stuk gegaan zijn. Ook dat zie je niet meteen.

Gelukkig ben je daarvoor verzekerd, als het goed is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix