Geel waarschuwingslampje Astra 1999 (motorblok met bliksemteken), wat zou dat kunnen zijn?

Lampje brand sinds kort, auto rijdt nog wel goed maar lijkt stationair wat onstabiel te lopen.
Ik weet dat het het beste is op de computer uit te laten lezen maar wil er gewoon niet teveel geld aan besteden, dit is de auto niet meer waard.
Nu heb ik wel gehoord over een paperclip-methode om zo achter de foutcode te komen, kan iemand dit uit leggen?
Of weet iemand wat het probleem kan zijn??

Groet,

P.I.N.O.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.2K
Poet
10 jaar geleden
Ik had dit ook. Bij de ene garage zeiden ze: geeft niets alleen je moet er niet te lang mee doorrijden. Ik: hoe lang is té lang dan? Antw: 1000 Km. Heb je dus weinig aan.
Vervolgens (in Frankrijk) toch een garage gevraagd dit op te lossen. Voor €5 (!) is er een apparaat aangehangen die inderdaad de computer uitlas en ik weet niet wat er vervolgens concreet gedaan is. Het lampje bleef maandenlang uit.
Toen kwam hij af en toe weer maar gaat steeds ook weer na een half uurtje uit en blijft dan weken weg.
Poet
10 jaar geleden
PS: ik heb een Astra F dus net zoiets. Ik vergeet overigens nog de garage die zei dat dat lampje helemaal niets uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het uitlezen op zich is niet zo duur en kan bij elke garage gedaan worden.

Het beste antwoord

De M.I.L. (motor identificatie lamp) geeft aan dat er in elk geval ergens een storing zit in het motormanagement. Dit kan variëren van luchtmassameter, tot ontsteking, tot brandstof toevoer. Toch even uit laten lezen........
jc54