distrubiteriem vervangen of kan je gewoon door rijden?

Wil een volksawagen polo kopen van het bouwjaar 1995 de kilometerstand staat op 186.189km en onder de moterkap staat iets met 115.000km. Zou ik hier nog even een tijdje mee kunnen rijden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Hoelang een distributieriem meegaat hangt sterk af van het rijgedrag door de jaren heen, door de band genomen heeft VW bepaald dat deze bij 115.000km vervangen moet worden, nu zit je daar al met 84% overheen. Nu is gezien de waarde van het karretje het vervangen van de riem geen financieel verstandige optie, dus zou ik zeggen: rij door, en rij 'm op totdat ie breekt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
De kans is zeer aanwezig dat een ander onderdeel van de auto eerder de geest geeft dan die riem. Dan moet de auto alsnog naar de sloop met een nieuwe riem, dat zou zonde zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank U voor de informatie ja het karretje kost 450€. Maar wil er zeker zo ongeveer 3/4 maanden mee rijden. Ongeveer 200km per dag. En mijn rij stijl is best vlot.lekker met het verkeer mee en met goede warme motor lekker goed gas geven. Kan ik beter 1 tje zoekn met een langere distrubitie? Trouwens ze apk is nog wel langer bijna 9 maanden Nogmaals echt bedankt. Allebij voor de antwoorden. Emogste wat meneer schreef de auto is goed je kan morgen lang komen om te kijken. Maar bij zijn andere auto die hij te koop heeft staan zag ik auto rijd remt goed enz. Beter kijken voor een andere auto?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben geen autohandelaar dus daarmee kan ik je niet adviseren. :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u.
paulus811
6 jaar geleden
Doorrijden? Ik zou de auto helemaal niet kopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke als ik het zo lees niet kopen dus? Allemall bedankt voor jullie info.

Andere antwoorden (3)

Distributieriem gaat een aantal kilometers mee of uiterlijk 6 a 7 jaar.Heeft niets met het rijgedrag te maken.'
Een distributieriem moet je gewoon vervangen als je een andere auto koopt,want soms is het niet te traceren wanneer hij vervangen is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Note: Een distributieriem is het belangrijkste onderdeel van de motor.Als deze knapt,dan is in een hoop gevallen de motor verloren,tenzij je een zgn 'vrijloper' heb.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een distributieriem slijt echt wel sneller bij iemand die constant zijn toerenbegrenzer aantikt voor het overschakelen dan iemand die rustig rijdt...
Vervang hem ... een distributieriem die breekt berokkend grote schade aan uw motor. De zuigers gaan met volle kracht tegen de kleppen slaan. Uw wagen gaat geen meter mee rijden. Ik denk dat de kosten van de vervanging van een distririem niet opwegen tegen de kosten van takelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kosten van reparatie wegen niet op tegen de waarde van de auto. Tja, en wat doe je dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar mogelijk wel tegen de kosten van takelen en met een taxi huiswaarts keren en het risico enkele uren in de vrieskou te moeten staan. Je weet nooit wat een auto nog waard is ... zolang hij blijft rijden heeft hij waarde. Een distributieriem is onderhoud en geen herstelling. Vraag eens de prijs om hem te vervangen. Is wss goedkoper dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik zou hem ook laten vervangen heb bij mij de distri riem waterpomp en span rollen laten vervangen voor 400 euro
dat getal 115000, als dat met een marker geschreven is , geeft aan dat de riem bij die km.stand vervangen is.Bij een gebruikte auto is het wel altijd raadzaam de staat van de riem tenminste visueel te (laten) controleren.Ik denk zelf dat als de riem nog nooit vervangen zou zijn je de huidige kmstand nooit bereikt zou hebben met de orginele riem.