Flits een flitspaal op één stopstreep en één stoplicht?

Situatie: twee rijbanen voor rechtdoor en eentje voor rechtsaf (buigt langzaam af). De stopstreep voor rechtsaf ligt een stuk verder dan bij de twee andere rijbanen voor rechtdoor. Op de foto is de flitspaal in het rood aangegeven.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het gaat hierbij trouwens om een digitale flitspaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (3)

Een flitspaal kan meerdere rijbanen, met bijhorende verkeerslichten in de gaten houden. Lussen in het wegdek detecteren het verkeer en eventuele door-rood-lichtrijders.

Of de flitspaal, die u omschrijft ook de baan, die rechtsaf in de gaten houdt, kunnen we hier niet met zekerheid zeggen. De kans is er echter wel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als er geen lussen aanwezig zijn bijvoorbeeld..?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
zonder lussen kan een roodlichtcamera niet werken.
Dat is afhankelijk van het type flitspaal die daar geplaatst is. Er zijn ook combinaties mogelijk met snelheidscontrole
of trajectcontrole. En ze kunnen meerdere rijstroken
controleren adv lussen in het wegdek etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kan je aan de lussen die net na de stopstreep in het wegdek liggen zien welke banen geflitst worden. Meerdere banen kunnen geflitst worden.