Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je oranje flitsers in je auto grill hebben?

Had er laatst een discussie over.
Ik heb kleine oranje flitsers erin, die staan overigens altijd uit, en zijn ook niet meer in te schakelen.

Ik vroeg mij af of je ze uitgeschakeld er in mag laten zitten?
Ze zijn gewoon transparant van kleur, dus het ziet er ook niet bijzonder uit ofzo.

Uiteraard weet ik wel dat je er ingeschakeld niet mee mag rijden, tenzij ik ze gebruik voor werkzaamheden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Oranje/gele lichten mag je ook zichtbaar hebben, maar inderdaad alleen gebruiken indien je daar toestemming voor hebt en je voldoet aan de regels.

Blauwe lichten mag je helemaal niet zichtbaar aan de auto hebben, ook niet uitgeschakeld, omdat je daarmee ten onrechte de indruk wekt een hulpdienst te zijn. Eventueel kun je wel een onthefing krijgen als daar een bijzondere reden voor is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke duidelijk.
Met blauwe lichten neem ik aan dat je bedoelt dat ze een blauwe kap erop hebben?
Het is hier namelijk niet direct zichtbaar welke kleur de flitsers hebben, het is namelijk een doorzichtige plastic kap;) Ik kan ze namelijk ook niet aanzetten, omdat er een kabelbreuk zit, die wordt nog gemaakt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding