Nee. De Scenic kwam in 2003 pas met een zevenpersoonsuitvoering.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tussen 1996 en 2003 werd de Renault Scénic uitsluitend als vijfzitter geproduceerd en had daarmee twee zitplaatsen minder dan de Renault Espace. In 2003 werd de collectie compacte MPV’s door de Fransen uitgebreid met een versie die een bijna 25 centimeter verlengde carrosserie had met ruimte voor zeven zitplaatsen. Deze kwam als Renault Grand Scénic op de markt. De eerste generatie hiervan werd tot in 2009 gebouwd.

Bij de Renault Grand Scénic maakte de fabrikant gebruik van variabele zitplaatsen. Dit zorgde ervoor dat de voertuigklasse van de compacte MPV’s voordelen kreeg ten opzichte van de sedans en combi’s. De Renault Grand Scénic werd vanaf 2004 in twee varianten aangeboden: als vijfzitter en als zevenzitter. Wanneer de twee achterste zitplaatsen niet werden gebruikt, konden deze gemakkelijk in de voertuigbodem geklapt worden. Zo werd het laadruimtevolume van de bijna 4,50 meter lange compacte MPV vergroot tot bijna twee kubieke meter. Uitrustingsdetails zoals klaptafeltjes voor de passagiers van de eerste achterbank, bekerhouders en opbergvakken in de passagiersruimte moesten praktische oplossingen bieden voor de behoeftes van de beoogde doelgroep: gezinnen.
SimonV