Waarom begint mijn wagen te fluiten als de motor boven de 2500 toeren draait?

Hallo

Ik rij met een Opel Meriva A diesel 1700 uit 2005, als ik het gaspedaal half indruk en de motor draait boven de 2000 tot 2500 toeren, dan begint hij letterlijk te fluiten.

Ik weet niet wat dat dit kan betekenen.

Alvast bedankt.
Mathieu Vandamme

6 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (1)

Kan vele dingen betekenen, als jouw auto in het bezit van is van een turbo ligt het waarschijnlijk daaraan. Door de ouderdom kan de turbo een beetje gaan slijten waardoor hij begint te "fluiten".
Het kan ook aan de luchtfilter liggen die bij boven dat toerental zodanig veel lucht gaat aanzuigen dat de vezels gaan trillen en fluiten.
Zou er mij niet teveel van aantrekken als het niet storend is.