Bugatti uit 1926... Zijn spatborden verplicht voor oldtimers die standaard geen spatborden hadden?

De Bugatti 35C werd standaard zonder spatborden geleverd, bij invoer heeft de RDW er ook een kenteken voor gegeven vorig jaar. Nu door politie van de weg gehaald omdat er geen spatborden op zitten. Wie kan mij vertellen (liefst met bron) of spatborden voor een auto van die leeftijd nu wel of niet verplicht zijn? Toen de auto nog jaarlijks APK gekeurd moest worden is deze er ook nooit op afgekeurd...."

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (2)

de auto moeten aan de eisen voldoen van het bouwjaar.
dus 1926.
als het toen niet verplicht was dan nu ook niet.

net als bv abs en dagrijledverlichting wat nu op nieuwe auto's wel verplicht is,dat hoeft ook niet op een oudere auto gebouwd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De auto is in zijn huidige staat toegelaten, dus is het goed.
Het is alleen lastig om het zwart op wit terug te vinden, ik heb het nog even geprobeerd. De wegenverkeerswet is niet makkelijk te doorzoeken met allerlei wijzigingen en verwijzingen.

Kan het RDW of de ANWB je hiermee niet helpen? In het uiterste geval kan je een advocaat om advies vragen, of bijvoorbeeld het Juridisch Loket.