Hoe krijg ik een kabel via de motorkap naar de binnenkant van mijn auto?

Gaat om led verlichting die ik via 12v aansluiting wil aansluiten.
Hoe krijg ik die kabel naar binnen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
3.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Boormachine?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is er geen andere oplossing? Zijn vast gaten te vinden aangezien er bepaalde kabels vanuit je motorkap naar binnen moeten.
ronron1212
6 jaar geleden
Lopen niet vanaf de motorkap maar onder de motorkap daar moet je ook kijken waar iets naar binnen kan en moet je meestal het dashboard ook verwijderen.

Antwoorden (2)

Wil je de verlichting in de passagiersruimte hebben, en de stroomvoorziening vanuit de motorruimte (accu) halen? Doe het dat gewoon niet, maar sluit de verlichting aan op je 12v+ aansluiting. Deze is daarvoor bedoeld en ook gezekerd, waardoor je geen (tot weinig) risico loopt bij kortsluiting.

Wil je de verlichting buiten hebben, en de stroomvoorziening (of schakelaar) in de passagiersruimte maken, dan kun je vaak wel ergens achter het dashboard een doorvoer vinden naar de motorruimte. Het makkelijkste zoeken is bij de voetenruimte van de bestuurder of passagier. Mocht je hier niets kunnen vinden, dan kun je vaak via het spatbord 'buitenom' naar je dashboard. Als je de deur opent zie je dan de kabel, maar anders ook niet.
6 jaar geleden
Uit jouw vraag is niet echt duidelijk in welke ruimte de verlichting is en in welke ruimte je de voeding vandaan wilt halen.
Als het beide onder de motorkap is dan sluit je deze (met een zekering) aan op je accu en frame/ - pool accu.
Is de verlichting in je auto dan kun je hem aansluiten op de sigarettenaansteker. Als het een blijvend iets is dan vind ik dit geen mooie oplossing en zou ik zelf kiezen voor de voeding achter je radio.
Mocht je het toch anders willen, zoals gezegd zit er meestal een doorvoer bij je pedalen, deze kan heel krap wezen door de kabels die er al doorheen lopen.
Google op doorgang motorruimte met jouw type auto en je weet wat daarvoor de beste oplossing is.