Welke merk auto heeft de minste mankementen?

Een goede en betrouwbare auto waar je jaren probleemloos mee kan rondrijden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Top10 meest betrouwbare auto’s (ADAC) Jaarlijks brengt de Duitse wegenwacht ADAC een ranglijst uit met de meest betrouwbare auto's. Reikhalzend wordt er altijd naar uitgekeken. Onlangs zijn de statistieken van 2010 uitgekomen. Van alle Duitse pechgevallen in 2010 (in totaal 4,25 miljoen) zijn er zo'n 500.000 opgenomen. Het zijn auto's van het bouwjaar 2005 t/m 2010. De auto's zijn onderverdeeld in stadsauto's, kleine auto's, kleine middenklassers, middenklasser, hogere middenklassers en bestelwagens. Trend daarbij: auto's van Duitse makelij scoren goed. Hoewel dat niet geld voor de kleintjes; daar scoren de Japanners en ook de Italianen (Fiat) goed. Stadsauto's: winnaar Toyota Aygo 1: Toyota Aygo 2: Fiat 500 3: Peugeot 107 4: Fiat Panda 5: Renault Twingo 6: Citroen C1 7: Hyundai i10 8: VW Fox 9: Citroen C2 10: Ford Ka Kleine auto's: winnaar Mini 1: BMW Mini 2: Peugeot 207 3: Mitsubishi Colt 4: Opel Meriva 5: Nissan Note 6: Skoda Roomster 7: Dacia Sandero 8 Ford Fusion 9: Mazda 2 10: VW Polo Kleinere middenklasse: winnaar BMW 1-serie 1: BMW 1-serie 2: Audi A3 3: Peugeot 308 4: Mercedes B-Klasse 5: Mercedes A-Class 6: Toyota Auris 7: VW Golf / Bora 8: Seat Leon / Toledo 9: VW Eos 10: VW Caddy Middenklasse: winnaar BMW X3 1: BMW X3 2: Mercedes C-Klasse 3: BMW 3-serie 4: Mercedes SLK 5: Audi A4 6: Nissan Qashqai 7: VW Tiguan 8: Mercedes CLK 9: Skoda Octavia 10: Ford Kuga Hogere middenklasse: winnaar Audi A5 1: Audi A5 2: BMW 5-serie (inclusief GT) 3: Audi A6 4: Mercedes E-Klasse 5: Volvo S60/S70/S80/V70 6: Mercedes M-Klasse 7: BMW X5 8: VW Touareg

Toyota,... Echter zou ik voor de pick up gaan. Bij Topgear viel het op dat deze wagen in ontwikkelingslanden totaal uitgewoond nog steeds reden. En hebben een paar bizarre testjes met hem gedaan zoals een caravan op laten vallen , Hem in de branding zetten, En als toppunt hem met een flatgebouw laten neerstorten. Ondanks dit alles starte en reed hij weer , soms na een piepkleine ingreep. Toyota dus.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk

Wij hebben een Toyota Corolla en hij is al 18 jaar. Het ding mankeert vrijwel nooit wat en wordt jaar op jaar bij de APK weer goedgekeurd. Heel af en toe nieuwe banden, accu, drijfriem, ruitenwissers en tectyleren. Verder geen onkosten. Wij willen nooit meer een ander merk.

Er worden wereldwijd heel veel statistieken bijgehouden over welke auto het minst stil komt te staan. Vaak gebaseerd op meldingen via wegenwachten. Maar ook klanttevredenheidsonderzoeken maken daar deel van uit. Als je die statistieken naast elkaar legt zul je zien dat het vaak niet een merk maar een model is wat het "betrouwbaarst" is. Het kan dus zijn dat de Toyota Averso het ene jaar bijna onderaan staat en een jaar later door modificaties op nr. 1 staat. En dat het ene model van een merk op 1 staat en een ander op nr. 23 of andersom. Het verschilt dus per jaar en betreft meestal een model geen merk. Het kan ook voorkomen dat een merk met en model opeens op nr. 1 staat terwijl dat ene model nu net niet door die fabriek gemaakt wordt maar door een andere fabriek onder die naam. (BMW X3 bijvoorbeeld) Natuurlijk zijn er merken die vaak vele kilometers op de teller hebben voor ze naar de sloop gaan (bijv. Volvo, Mercedes) maar die hebben ook gewoon hun mankementjes.

Kun je niet echt zeggen. Mijn ervaring is (net als bij de mensen hierboven) koop geen Franse auto! Andere ervaringen staan hieronder. - Japanse auto's (toyota, mitsubishi, honda) zijn erg betrouwbaar, maar als er wat stuk gaat zijn de onderdelen erg duur! Ze zijn goedkoop in aanschaf. - De betere Duitse auto's (Volkswagen, Audi, BMW en Mercedes) zijn ook betrouwbaar en comfortabeler dan een Japanner, echter duurder in aanschaf. Onderdelen en onderhoud is ook niet goedkoop, hoewel immitatie onderdelen vol op verkrijgbaar zijn. Voordeel is dat deze Duitse auto's altijd gewild zijn, en ze daarom relatief minder afschrijven. Dit geldt ook voor het Zweedse Volvo. Opel vind ik een Duits buitenbeentje, een auto van mindere kwaliteit. - Italiaanse auto's zijn minder betrouwbaar dan Duitse,maar meer betrouwbaar dan Franse. De onderdelen van Fiat zijn goed verkrijgbaar en relatief goedkoper dan die van Japanners en Duitsers. Alfa's zijn duurder in onderhoud. De aanschaf is niet duur en je rijdt stijlvol (Europees) Het is maar net wat je overweging is!

De auto's van 10 tot 20 jaar geleden hebben zich wel bewezen, wie 20 jaar geleden een Toyota kocht rijdt daar nu nog in rond bij wijze van spreken. Bijna alle Japanse merken staan vaak bovenaan de lijst als het om betrouwbaarheid gaat, en dat is al jaren en jaren zo. En als je anno 2012 een auto zou gaan kopen waar je nog jaren en jaren in wil rijden, dan zou ik toch kijken naar het verleden, resultaten in het verleden bieden toch wat auto's betreft wel garantie voor de toekomst. En dan zie je dat de Honda toch al zeker 12 jaar in de top 5 staat qua betrouwbaarheid. Overigens doen Daihatsu en Subaru het ook goed

Volgens mij is nog niet vermeld dat de consumentenbond al tientallen jaren een zeer groot testpanel heeft van 3000 leden en bijhoudt wat de reparaties zijn. Hierdoor kan de consumentenbond jaarlijks een beeld geven per type en leeftijdsklasse qua betrouwbaarheid van het merk. Het maakt ook nogal wat uit of je een Citroën C4 (Grand) Picasso 1.8/2.0 vergelijkt (weinig mankementen) of een Citroën C5 1.8/2.0 (uitzonderlijk veel). Ook maakt het uit hoe oud de auto is. Een Suzuki Alto 1.1 (2000-2006) of Suzuki Liana 1.6 (2001 -2007) hebben nog steed weinig mankementen gemiddeld. Wat zegt de consumentenbond? "Het verschil tussen Japanse merken en Europese merken qua betrouwbaarheid is, zoals afgelopen jaren ook al te zien was, aan het afnemen. We zien nog steeds diverse Japanse merken bovenin de lijst (Honda, Mitsubishi, Suzuki), maar er zijn ook een aantal Japanse merken die onder het gemiddelde scoren (Nissan, Mazda). Franse auto's scoren nog altijd onder het gemiddelde. Skoda, die twee jaar geleden nog hekkensluiter was, is langzaam maar zeker op weg naar boven. Dit jaar (eind 2010) zien we Renault op de laatste plaats. " Toegevoegd na 6 minuten: In onderstaande afbeelding is een stuk te zien van de testresultaten van het panel. Er is duidelijke te zien dat ook Toyota modellen heeft met gebreken. Ik wil hiermee alleen aangeven dat het erg objectief is om op basis van een merk een beslissing te nemen, zelfs op basis van eerdere ervaringen. Toegevoegd na 9 minuten: Om actuele testgegevens in te zien moet je lid zijn van de consumentenbond. Je kunt dan in de autotestvergelijker de gewenste types invoeren en ziet dan of ze beter of slechter dan gemiddeld scoren. Toegevoegd na 19 uur: NB. Ik bedoel hierboven "subjectief": Ik wil hiermee alleen aangeven dat het erg subjectief is om op basis van een merk een beslissing te nemen, zelfs op basis van eerdere ervaringen.

Bronnen:
Consumentengids van oktober 2010
http://www.consumentenbond.nl/test/auto-vr...

Als ROB (reparatie, onderhoud, banden) specialist, werkzaam bij een leasemaatschappij, hou ik altijd de volgende top 5 aan: 1. Toyota (behalve Avensis van voor 2006) 2. Kia 3. Bmw 4. Volvo (op EGR oudere types na) 5. Hyundai Slechtst scoort v.w.b. onderhoudskosten bij ons is Audi.

volgens het magazine " test-aankoop" is de dacia de meest betrouwbare auto van het moment. Ergens is dit ook logisch daar dacia werkt met oudere en dus meer betrouwbare onderdelen van renault.

Volgens de geleerden is of was toyota de meest bedrijfszekere auto tot voor zeker een jaar geleden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100