Welke merk auto heeft de minste mankementen?

Een goede en betrouwbare auto waar je jaren probleemloos mee kan rondrijden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Toyota avensis verso

Ik heb gewerkt bij zo ongeveer elk merk dealer en bij een grote Lease maatschappij op de onderhoudsafdeling. En wat mij opviel is dat ronduit de meeste ellende voorkwam bij Franse merken. Renault op nummer 1. Elektrisch gestoord zijn die dingen, motoeren in de soep. Peugeots die de showroom al uitgingen met disco verlichting op het display. Deuren die open vielen. Ramen die open zakte. Terugroep acties van lekke tankhalsen. Daarna is de Duitse auto aan de beurt, leek wel alsof er sneller slijtage was aan van alles en nog wat... En als ik mag kiezen neem ik een Japanse auto. Eigenlijk amper wat mee aan de hand. Met onderhoudsbeurten kon ik alleen verdienen aan slijtage delen, en niet aan cruciale delen. Nissan is GEEN Japans merk meer, maar voornamelijk Renault "troep". Dit is mijn ervaring, wat je doet moet je natuurlijk zelf weten.

Iedereen vergeet Volvo! Die van ons doet het al bijna 1000000 km & best oud maar hij doet het nog geweldig

BMW is wel de stevigste, Nr 1 van de wereld ook.

Koenigsegg agera

ga niet voor iets uit frankrijk, je hoort veel dat de electronica slecht is. bij duitse autos hoor je ook vaak dat er waterpompen uitvallen enzo. Ik zou voor een ford of een japanner gaan.

Van alle auto's die ik gereden heb is de Volkswagen Kever uit 1963 mij het best bevallen, weinig stukken en rijdt nu nog, overigens een Volkswagen bus uit 1957 blijft ook rijden. Niet voor niets was de slogan van VW destijds: Und er lauft, und lauft, und lauft, und lauf, und lau, und l, und. Met andere woorden een mens geeft het eerder op dan de auto.

Ik rijd al jaren in zo Amerikaanse bak. Ik heb een nieuwe Corvette (Z06) maar ik heb nog steeds een oude Chevrolet Impala (1971) met bijna 850.000 km op de teller met de originele motor en bak en hij loopt al jaren op LPG er is nog nooit aan gesleuteld (buiten het gewoon onderhoud. olie, filters etc.) en iedere keer probleemloos door de APK. Maar de japanners zijn inderdaad erg betrouwbaar.

Volgens mij is tegenwoordig elke auto een goeie auto, zeker als je de keuze van jouw aankoop afstemt op jouw doel. Als je vaak in de stad rijdt moet je geen grote wagen of 4 x 4 kopen en ook geen diesel. Als je weet dat je lange afstanden gaat doen dan koop je geen 1000 Ceeceetje. Als je weet dat je een zware voet hebt dan moet je ook de prijs betalen voor een auto die dat afkan. Begrijp je mijn stelling? Als je jezelf en jouw rijstijl goed kent en je koopt een wagen die daar bij past dan kan je zelfs met de zogenaamde grootste 'troep' heel wat jaren probleemloos rijden. Dat bewijs ik met mijn 15-jarige Renault Twingo die nu bijna 223.000 km op de teller heeft staan. En de kosten die ik er aan heb gehad zijn echt te verwaarlozen, daar koop je nog geen ticket naar de zon mee ;-) Als ik van jou was dan zou ik bij verschillende garages langs gaan en puur op het gevoel afgaan. Zowel op het gevoel qua mensen die in dat bedrijf werken als qua gevoel met de auto zelf. Uiteraard moet jij ook jouw limieten qua budget kennen en daar rekening mee houden. Succes ermee!

Een japanner. Toyota op kop zonder enige discussie. Maar :ik rij al 25 jaar frans en wil voor geen geld ter wereld ruilen voor iets Japans . Comfort en rijplezier zijn bij mij minstens even belangrijk en dat vond ik tot op heden bij geen japanner terug.

De laatste 25 jaar rijd ik Suzuki en daar heb ik nog nooit een mankementje mee gehad.

De auto's van 10 tot 20 jaar geleden hebben zich wel bewezen, wie 20 jaar geleden een Toyota kocht rijdt daar nu nog in rond bij wijze van spreken. Bijna alle Japanse merken staan vaak bovenaan de lijst als het om betrouwbaarheid gaat, en dat is al jaren en jaren zo. En als je anno 2012 een auto zou gaan kopen waar je nog jaren en jaren in wil rijden, dan zou ik toch kijken naar het verleden, resultaten in het verleden bieden toch wat auto's betreft wel garantie voor de toekomst. En dan zie je dat de Honda toch al zeker 12 jaar in de top 5 staat qua betrouwbaarheid. Overigens doen Daihatsu en Subaru het ook goed

Ik wil en kan geen nieuwe auto kopen en val bij aanschaf altijd in de klasse van rond de 1000 to 2000 euro, mijn ervaring is nissan als beste, een cilinder liep niet meer goed maar op 3 cilinders heb ik nog meer dan een jaar kunnen rijden, en ik rij bijna 100 km per dag. Renault wil ik nooit meer wat een ellende, als je multiriem kapot gaat, wat kan gebeuren is de kans groot dat hij tussen je distributieriem slaat en dan is je auto afgeschreven. Toen ik met de renault langs de weg stond vertelde de wegenwacht me al dat aziatische auto's de minste problemen geven.Ik heb nu een volvo v40 met 340.000 op de teller en op gas, hij rijd perfect. Al mijn auto's die ik heb gehad zijn 13 jaar of ouder geweest.

Audi doet het erg goed

Waarom vergeet iedereen de mercedes 190 en de mercedes 200? Ze zijn wegenbelastingvrij en er zitten onverwoestbare diesel motoren in. Je vind al een nette 190 voor €3000,-

Als ROB (reparatie, onderhoud, banden) specialist, werkzaam bij een leasemaatschappij, hou ik altijd de volgende top 5 aan: 1. Toyota (behalve Avensis van voor 2006) 2. Kia 3. Bmw 4. Volvo (op EGR oudere types na) 5. Hyundai Slechtst scoort v.w.b. onderhoudskosten bij ons is Audi.

suzuki alto is al jarenlang een auto met de minste mankementen

mijn ervaring: Toyota! Ik heb al 5 jaar een Yaris uit 2000, (op een lekke band na) nog nooit wat mee gehad. Met Franse merken heb ik ook ervaring (Renault Clio, Twingo) die stond toch wel zo nu en dan bij de garage voor reparatie. Mijn man heeft een Hyundai, al 14 jaar > als een zonnetje. Valt mij op dat als er een auto langs de weg staat met een anwb wagen erbij dat het meestal om een Renault gaat...

Uit mijn eigen ervaring is de Honda Civic coupe 1994 een hele betrouwbare auto, en ook nog eens sportief. hij rijd nog steeds heel goed, en rijd nog steeds lange afstanden.

Bronnen:
Eigen ervaring

Ik rijd al jaren in een Volkswagen Polo.

Mazda, Nissan, Toyota. Japanse auto's doen het heel goed tegenwoordig, en je hoeft er bijna niet mee naar de garage.

Volgens de geleerden is of was toyota de meest bedrijfszekere auto tot voor zeker een jaar geleden.

Slechte merken zijn er niet meer! Kijk om je heen? Van Welke merken zie je nog auto's rijden, die afgeschreven zijn? Dan zijn dus dat goede auto's geweest! Wat ook weinig mensen weten, dat vorig jaar minder Duitse als Japanse merken problemen hebben gehad, Duitse merken hebben de Japanse dus ingehaald als het gaat om degelijkheid

Mercedes.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100