is een aandrijflijn hetzelfde als een distributieriem?

in het onderhoudsboekje wordt gesproken over een aandrijflijn maar
ik kan nergens iets vinden over de distributieriem

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (1)

Nee.

De aandrijflijn is de verzameling voor alle componenten die zorgen dat het vermogen van de auto wordt omgezet in aandrijving. Achtereenvolgens zijn dit: de motor, de koppeling, de versnellingsbak, de cardanas (alleen bij achterwielaandrijving), het differentieel, de aandrijfassen en de aangedreven wielen.

De distributieriem is een getande riem die in moderne verbrandingsmotoren de overbrenging vormt tussen de krukas en een of meer nokkenassen. De nokkenas opent en sluit de kleppen, die zich doorgaans in de cilinderkop bevinden. Niet elke auto heeft een distributieriem, sommige merken gebruiken een ketting of tandwielen.
Amadea
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Kan het niet mooier en duidelijker zeggen. Plus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dikke plus +