Angst voor auto rijden wat moet ik doen?

Ik rijd al jaren met de scooter dit jaar 7 jaar en moet binnenkort me rijbewijs gaan halen ik ben 22 maar door dat ik vaak ter nauwe nood ben ontsnapt aan een aanrijding met automobilisten ben ik steeds meer een angst op gaan bouwen om zelf te gaan rijden ... heeft iemand advies of ik dit dan wel moet doen..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Misschien dat je speciale rijlessen kunt volgen of een hele bekende rijschool bij jou uit de beurt kan vragen of ze speciale lessen bieden. Misschien hebben ze het niet, dan zou je kunnen vragen of ze iemand voor je hebben die alles langzaam stap voor stap bij langs gaat en veel geduld heeft. Met andere woorden iemand met een zacht karakter. Ik denk dat dat het beste is. Ik denk dat je zo langzaam van je angst af kan komen, dat het in ieder geval een stuk minder erg gaat worden. Als je het praktijk examen moet doen zou je misschien iets kunnen aanvragen zoals faal angst examen. Ik weet niet precies hoe het werkt. Dit zou je bij de site van het cbr kunnen vinden/vragen. Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel dat is zeker een goed antwoord