Autolamp vanvoor brand minder fel en de aanwijzers pikken sneller, wat is de oorzaak?

Hallo

Mijn auto is 17 jaar oud en werkt nog met gloeilampen.

De laatste tijd merkte ik dat mijn links lampen wat raar deden. Bij het begin brandde de linkse voorlamp minder fel en bij het aansteken van het groolicht dooft de linkse lamp volledig. Ook bij het gebruiken van mijn linkse richtingaanwijzers gaat de linkse voorlamp nog minder feller branden en de aanwijzers pinken ook sneller.
Nu is dat permanent.

Het is net alsof de linkse lampen te weinig stroom hebben en moeten "delen".

Mijn rechtse lampen doen alles normaal.

Wat is de fout of wat loopt er mis?

Bedankt

7 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De oorzaak van de minder felle autolamp en de sneller pikkende aanwijzers is waarschijnlijk een defecte stroomkring. Controleer de stroomkring en vervang eventueel de kapotte onderdelen.
Bronnen:
een maand geleden