Kunnen relatief lange mensen fatsoenlijk in een Tesla Model S zitten?

Binnenkort nemen we hoogstwaarschijnlijk een nieuwe auto, en we zitten over een tesla te denken, maar de vraag is, kan er een gezin inzitten waarvan er 3 mensen rond 2,05 meter zijn en eentje 1,75? (even ter vergelijking, we rijden nu een Audi A6 Avant 2014, hierin kunnen wij redelijk goed zitten)

7 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Antwoorden (1)

Nee, de ANWB vindt van niet.

"Voor zo’n grote wagen valt de binnenruimte tegen. Weliswaar baden de inzittenden in beenruimte, maar de hoofdruimte houdt voor lange(re) mensen niet over. De zittingen van de stoelen zijn kort en de hoofdsteunen niet verstelbaar."

Uit de tekst blijkt niet of dit alleen betrekking heeft op de voorstoelen, of ook op de achterbank. Maar doorgaans heeft een auto achterin niet méér hoofdruimte en rugsteun dan voorin, dus ik vrees dat dat erg zal tegenvallen.
Inekez1
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
goed antwoord