Astra Station 1.6 Tik bij motor?

Hallo, ik heb een Opel Astra 1.6 van 1997, vandaag gaf hij opeens een tikkend geluid van onder de motorkap in de buurt van de distributie riem.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? De auto heeft 240000 op de teller staan.
Hij is pas nog APK gekeurd.
Alvast bedankt!

gr Martijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Een tikkend geluid kan veel betekenen, de echte oorzaak kan veel oorzaken hebben en is op deze moeilijk te beantwoorden.

Meestal zijn het de kleppen die je hoort tikken als het geluid in de buurt van de distributieriem is bij een stationair draaiende motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook alleen als hij stationair draait.
Kan het kwaad dat de je de kleppen hoort tikken of hoef je je hier geen zorgen over te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van hoe luid het is. Is het net hoorbaar is er weinig aan de hand, is het en luidde tik moet je er mee langs een garage. Het is voor mij onmogelijk om te beoordelen wat de beste handeling zou kunnen zijn, bij twijfel zou ik langs een garage gaan.

Andere antwoorden (2)

Zit er wel genoeg olie in,,??? En doe je de olie op tijd verversen,,??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet met deze auto naar de garage. Mogelijk zit er ruimte in het hart van het nokkenastandwiel. Als het nokkenastandwiel doordraait is het gedaan met je motor.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als het hart van een distributietandwiel los zit hoor je dit alleen stationair.(motor onbelast)^lr