Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan er iets mis zijn met de koppeling van de auto nadat deze in de wasstraat is geweest?

Vorige week ging ik met de auto door de wasstraat. Bij het wegrijden merkte ik dat de koppeling raar aanvoelde. Hij kon af en toe niet goed worden ingedrukt. Toen ik later de auto nog een keer gebruikte had ik hetzelfde probleem en bleef de koppeling zelfs een paar keer hangen, zodat ik midden op de weg stil kwam te staan... Gelukkig (nog) niet in gevaarlijke situaties. Na een minuut sprong hij weer naar boven.
Vorig jaar heeft de KwitFit al een nieuwe koppelingscilinder in de auto gezet, omdat ik toen vond dat de koppeling stroef op en neer ging. Volgens mij heb ik er toen veel te veel voor betaald. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Voordat ik naar de garage ga, zou ik graag willen weten of het door de carwash kan komen of dat dit slechts toeval is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2K
paulus811
7 jaar geleden
Je zou eens in de wasstraat kunnen kijken of het mogelijk is dat daar het probleem ontstaan is. De wasstraat die ik gebruik trekt de auto erdoor via het linkervoorwiel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een relatie tussen een probleem met de koppeling en een wasstraat uit uitermate onwaarschijnlijk.

Het is toeval. Het had ook ergens anders kunnen gebeuren.

Elke dag gaan in Nederland duizenden auto´s door een wasstraat zonder een enkel probleem.
(Lees meer...)
Edraket
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden