Ik heb een opel astra stationwagon 1.7 cdti essentia wanneer ditributieriem vervangen? Kan het nergens in op onder auto vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (4)

Ha, die MWB;

Het zou zomaar kunnen dat dit type dieselmotor geen distributiesnaar, maar een -ketting heeft en dus niet vervangen hoeft te worden. Ooit had ik een '98 Astra 2.0Di en die had ook een ketting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze auto een riem heeft, behoort de wisselinterval in het onderhoudsboekje behoren te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze auto heeft een riem. Alleen wanneer de riem echt vervangen moet worden durf ik niet te zeggen.
Waarschijnlijk zo rond de 100-120 dzn kilometer. Ik weet echter dat er ook opels zijn waar de riem om de 60dzn km vervangen moet worden.
Probleem is vaak dat er wel eens per model jaar een kleine wijziging wordt doorgevoerd waardoor de interval van vervanging veranderd.

Uit mijn Volvo tijdperk weet ik dat we in één jaar tijd te maken hebben gehad met 3 verschillende wijzigingen waardoor de interval van het vervangen van onderdelen telkens wijzigde.

Als je echt zekerheid wilt dan bel je na het weekend even naar een opel dealer en vraagt wanneer de riem vervangen moet worden. Geef wel even je kenteken door zodat zij exact kunnen zien om welk modeljaar het gaat.
Informeer ook gelijk of je de geleide- en spanrol moet vervangen.

Fijne kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij een riem heeft moet het bij 120.000 km of als de riem 5 jaar oud is. Als je je auto netjes elk jaar een beurt laat geven houdt de garage dat in de gaten.