Hoe krijg je een mooier geluid uit je auto ?

Hallo iedereen

ik rij in een VolksWagen Golf 6 TDI van 2012.

Vandaag was ik aan het rijden en wilden het geluid van de motor eens horen, daarom trok ik op van in zijn 2de versnelling naar 90 Km/u, maar ik hoorde de motor bijna niet. (6000 toeren)

Ik zou graag een mooier geluid willen krijgen uit mijn auto, ik weet dat je uit een diesel wagen, nooit het geluid krijgt zoals uit een benzine wagen,

Ik ken mensen die de zelfde auto hebben als mij, maar toch een mooier geluid hebben.

Ik zag op internet dit staan
http://www.awe-tuning.com/awe-tuning-mk6-golf-tdi-touring-edition-exhaust-systems

Zorg dit voor een mooier geluid ? of hebben jullie nog tips ?
Ik wil gewoon een lekker geluidje, geen extra power.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
8.8K

Antwoorden (2)

Zoals je zelf al opgezocht hebt krijg je inderdaad een sportief geluidje als je een ander uitlaatsysteem zonder einddemper koopt(zoals je in de URL al aangeeft) Of dat mooier een mooier geluid oplevert blijft een persoonlijk dingetje, er gaat namelijk niets boven een lekkere roffel uit een Aston Martin V10 DB9 i.p.v. dat magere 4 cylinder low RPM diesel geknetter... Wil je een mooier geluid? Dan moet je een ander type auto kiezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een powerlucht filter pas je het motor geluid ook aan. Dit is een goedkope manier en het levert ook nog iets extra vermogen op. Andere (goedkope) manier is gaatje boren in je eind demper.