heeft een amerikaans rijbewijs een automaatbeperking?

voor zover ik weet doen de meeste amerikanen hun rijexamen in een automaat.
Hebben ze in Amerika een automaat beperking, en hebben ze dat hier?
Want het zou toch raar zijn als wij het wel hebben, en als de eerste de beste amerikaan die nooit in een schakel heeft gereden gewoon in een schakel mag rijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (1)

Een Amerikaans rijbewijs kan niet omgezet worden naar een NL rijbewijs, omdat wij het US rijbewijs niet erkennen. Een Amerikaan op vakantie in NL mag echter wel met zijn US rijbewijs 3 maanden in NL rijden op zijn visum. Als hij zich in Nederland wilt verstigen dient hij zijn US rijbewijs binnen 185 dagen om te zetten naar een NL-automaat rijbewijs, of te genieten van de 30% ruling (een rare belastingwet om kennismigranten hun rijbewijs te geven zonder rijervaring)