is het normaal dat er bij een ongeveer 10 jaar oude mitsubitsi l400 af en toe druppels olie gelekt zijn,na een tijdje stilstaan.

Als de bus geparkeerd staat en na een Tijd weer weg rijdt licht er een plasje olie onder de bus....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja hoor dat is normaal. Met name bij de oliekeerringen van de krukas van je motor. Deze dichten na verloop van tijd niet meer 100% af en daar kan een beetje olie langs verdwijnen. Ook zou er olie uit de versnellingsbak kunnen lekken. In dat geval zou ik de auto voor controle aanbieden. Mijn advies om de lekkage te lokaliseren is, een oude krant o.i.d. onder je (warm gereden) auto te leggen en na een paar uur kijken waar hij olie heeft gelekt. Het meest voor de hand liggend is bij de krukaspoulie of bij de koppeling alwaar zich de oliekeerringen bevinden. Ook kun je aan de dikte of reuk van de vloeistof controleren waar het om gaat.