Wat is de code waar mijn ford ka autoradio om vraagt na het vervangen van de accu?

Ik heb een ford ka van 2008 (oude model nog) en heb door mijn vader de accu laten vervangen. Mijn originele ford ka radio geeft nu aan : code. Verder doet hij niks meer. Mijn autogarage beweert dat ze het echt niet weten maar dat ze er wel naar willen kijken. Dat gaat me waarschijnlijk weer veel geld kosten. Kan iemand anders me misschien helpen? Heeeel saai zonder radio!! Alvast dank voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
6.6K

Het beste antwoord

Deze code is tegen diefstal en wanneer de stroom van de radio is geweest dient deze opnieuw te worden ingevoerd. Normaal gesproken zit er in je onderhoudsboekje een pasje (pinpasformaat) met een 4-cokferige code. Dus even in je onderhoudsmapje kijken.

Als je de code niet kunt vinden, en het betreft (naar alle waarschijnlijkheid) een Ford radio, kun je ook bij een officiele Ford dealer naar binnen lopen. Deze moet in staat zijn de code te achterhalen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! De code zat niet bij mn onderhoudsboekje. Een ford dealer gebeld, die gaven aan dat ik de garage moet bellen waar de auto gekocht is, die hebben deze code in hun systeem staan. Deze zouden zij anders moeten opvragen bij Ford Nederland. De dealer gebeld waar de auto gekocht is en inderdaad! Een viercijferige code gekregen, opgelost!
TurfGraver
7 jaar geleden
Schrijf deze op en bewaar op een veilig plaats. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reactie al gegeven!