Waarom rijden er ineens zoveel geïmporteerde Mercedessen rond?

Het valt mij op dat er ineens veel Mercedessen rond rijden met een nieuw kenteken. De meeste zijn echt rond de 20 kaas oud. Is er iets veranderd waardoor deze wagens interessant zijn geworden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo Edwinzelf,

Dit zijn ingevoerde mercedessen uit voornamelijk Zwitserland en Duitsland.
Deze zijn bijna altijd 25 jaar of ouder, en dus wegenbelastingvrij.

Groeten,
Leonard

Toegevoegd na 6 minuten:
En de zwitserse/duitse benzen hebben vaak een heel goed onderhoud en veel opties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

gezien de overmaat aan kaas probeert men de statusverlaging van hun kaas te verhogen met een klassieke mercedes.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha +
Weet je, om dat de mannen de mercedess TE GEK vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker goedkoop rij een 500 sec 72 euro verzekering en geen houderschap belasting en het rijd als een vorst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijven (echte!) Benzen, ook al zijn ze zo oud. Ze zijn degelijk - ook al kan de bodem erg verrot zijn, zeker als je een slechte productie hebt - en ze zitten comfortabel. Ook zijn ze motorisch geen opgevoerde grasmaaier. Er zijn veel/ steeds meer mensen die zich niet willen dubbelvouwen in een kleine (nog) belastingvrije koektrommel, maar een beetje ruim willen zitten.

De auto's zijn in Duitsland - zowel nieuwe als oude - vrijwel altijd (veel) goedkoper. Vandaar dat veel mensen het overwegen om een "Duitse-Duitser" naar Nederland te halen. Soms vraag ik me af hoe lang het nog gaat duren - aangezien onze regering je hier steeds minder privileges gunt. Waarschijnlijk gaan ze straks weer het "milieu beschermen" door import van belastingvrije "vieze" auto's (ondanks dat een grote oude bak op LPG vaak schoner is dan een nieuwe koektrommel op benzine) te dwarsbomen. Als het zover is, dan krijgen mijn auto's een ander kenteken, kan ik mooi drie maanden hier rondrijden :D