Hoe zit het tegenwoordig met de kwaliteit van Franse auto's?

We overwegen een mooie DS 5 van b.j.2012 kopen. Echter ben ik wel terughoudend gezien al die negatieve verhalen over de kwaliteit van Franse auto's. Is het nog steeds zo erg?
Iemand ervaring met DS5 (benzine, automaat)
Vallen de onderhoudskosten wel mee ...?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2.9K
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/CITROEN/DS5/1499
Castle
7 jaar geleden
Mijn schoonvader zei vroeger altijd dat je de Franse auto's al kon horen roesten toen ze zelfs nog in de folder stonden. Tegenwoordig zijn ze sterk verbeterd. De onderdelen werden vroeger nog wel eens ingekocht op bestelling indien een klant dat wenste maar ook tegenwoordig is dat niet echt meer. Normaliter liggen alle onderdelen tegen normale prijs bij de garage/dealer. Persoonlijk hou ik zelf van Ford en wat Duitse merken maar dat is persoonlijk. Franse auto's doen het best goed tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje wel! Dan moet het goed komen.. Franse auto was nooit op onze lijst :-) maar deze DS5 vinden we heel mooi.. Dus wordt eerste keer ... Groet alexandra
paulus811
7 jaar geleden
Op Autoweek vind je van vrijwel ieder merk en type gebruikersvaringen. Dat geeft een goed idee van de sterke en zwakke punten. De zwakke punten zou ik zeker in een aankoopkeuring goed laten beoordelen. Ik kan alleen uit eigen ervaring rondom me heen spreken, maar ik ken niemand die ooit een Franse auto zou kopen. Mijn broer had een renault megane (nieuw) en die kwam gemiddeld eens per maand in de garage.
dudemeister
7 jaar geleden
kijk hier eens:
https://www.leboncoin.fr/voitures/
MPlaats Fr
dudemeister
7 jaar geleden
dacht dat je een oudje op de kop wilde tiken

Antwoorden (4)

hallo Calexandra
Nou de franse auto's zijn tegenwoordig helemaal niet zo slecht meer als ze waren hoor op Renault na deze hebben heel veel elektronica problemen jou keus een citroentje is een hele goede denk ik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Consumentenbond onderzoekt elk jaar de betrouwbaarheid van auto's. Dat doen ze met een enquête waarin auto-eigenaren het aantal en de ernst van de opgetreden automankementen moeten aangeven. In het onderzoek van 2015 staat Citroën als vanouds onderin de lijst van in totaal 24 onderzochte merken:

Slechtste 5:

20. Opel
21. Citroën
22. Peugeot
23. Seat
24. Audi

Beste 5:

1. Mitsubishi
2. Daihatsu
3. Subaru
4. Toyota
5. Suzuki
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Franse auto's doen tegenwoordig nog weinig onder voor de duitse vloot, De DS5 is overigens 1 van de betere modellen van Citroën mede door zijn comfortabele interieur, vele mogelijke opties en zuinige motoren met toch redelijk vermogen, Ik heb zelf als monteur gewerkt bij Citroën en heb ze bijna nooit voor ernstige problemen terug in de werkplaats gehad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb een DS5 hybrid executive uit 2012. Die heb ik nieuw gekocht en er staat nu 253.000 km op de teller. Ik heb naast het reguliere onderhoud alleen een achteruitrijd camera gehad als reparatie. Kostte eur 149. Met banden doe ik niet zo lang, max. 30.000 km. Vooral achter gaat snel door de elektrische aandrijving en het gewicht van het accupakket. Het is vrijwel een foutloze auto, en eerlijk gezegd ben ik daar zelf ook wel een beetje verrast over. Eerste set remblokken bij 235.000, heel erg netjes. komt natuurlijk ook door het regenereren van remenergie.