Mijn broer heeft 170 gereden op een weg waar je 80 mag. En zijn rijbewijs is ingenomen. Wat voor gevolgen heeft dit voor hem? "Zie verdere uitleg"

Mijn broertje heeft 170 gereden op een weg waar je 80 mag. En zijn rijbewijs is ingenomen. Hij is nu net 24 geworden. Heeft een aantal kleine boetes van ongeveer 10 te hard gereden. En eerder dit jaar een boete thuis gekregen van meer dan 300 euro. Het is een beginnende bestuurder. De rechtzaak is over 6maanden! Ik vraag mij af at voor gevolgen kan dit hebben??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet slim geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog geluk dat hij zichzelf of een ander niet doodreed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo slim van hem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik ben ook erg boos op hem. En vind het ook terecht dat zijn rijbewijs word ingenomen!! En dan doet hij nog eens een studie met auto's! Ik vind het volkomen terecht wat zijn straf ook word. Ik ben alleen geintreseert over hoe dit nu in zijn werk gaat. Omdat ik zoveel uiteenlopende verhalen erover hoor over de straf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je broer he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij weten ook niet wat de rechter doet in zo'n geval, maar hij zal niet mild zijn!

Het beste antwoord

Gezien het aantal kilometers wat hij te hard heeft gereden maakt hij grote kans in aanmerking te komen voor een EMG cursus (Educatieve maatregel gedrag). Deze cursus is voor eigen rekening en als hij ervoor kiest zal hij uiteindelijk na die cursus weer kans maken op zijn rijbewijs, zo niet zal zijn rijbewijs ongeldig worden verklaard en vernietigd worden en volgens mij maakt hij pas weer kans om een rijbewijs te halen nadat hij die cursus alsnog heeft gevolgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Hij zal waarschijnlijk z'n rijbewijs een flinke tijd kwijt zijn en misschien wel helemaal. Ook zal er een flinke boete bijkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zoals ik het nu hoor dat hij opnieuw zijn rijbewijs moet halen. Omdat hij al een aantal boetes heeft gehad en hij nog een beginnende bestuurder is. Ik weet niet zeker of dit zo is, dus kraak mn antwoord niet af aub :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik kraak je antwoord niet af hoor! :P Ik hoor alleen zoveel uiteenlopende verhalen over dit onderwerp. Dat ik me gewoon afvraag wat nou de straf voor zon achterlijke daad word?? :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.rijbewijsprobleem.nl/te-snel-gereden/snel-gereden/ Op die website kun je wel het een en ander vinden. Ik denk zelf dat hij zijn rijbewijs voorlopig nog niet terug krijgt.
Als hij een baan heeft of wil waar je je rijbewijs voor nodig hebt heeft dit zeker gevolgen, volgens mij worden er wel aantekeningen over gemaakt, al helemaal als je 170 hebt gereden. Voor de rest kan hij zijn rijbewijs voor een aantal maanden/jaren kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze hele zaak gaat naar de officier van justitie.
En die bepaald wat de straf wordt.

Als jouw verhaal klopt ,,,dan is het een zware overtreding.
En de gevolgen die moet je gewoon accepteren.

Zolang hij zijn rijbewijs niet terug heeft mag hij niet rijden.
Dus hij zal zich wel voor een tweede keer bedenken.

Aan de andere kant ,,,als je zo hard gaat rijden.
Dan ben je volkomen onverantwoord bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou waarschijnlijk is je broer zijn rijbewijs voorlopig kwijt, en kans dat hij opnieuw een rijtest zal moeten afleggen om te zien of hij al dan niet bekwaam is op een normale manier in het verkeer te deelnemen.

Maar bij een snelheidsovertreding van meer dan 70 km pu beslist de officier van justitie, en gezien je broer al meerdere verkeersovertredingen op zijn naam heeft staan lijkt de kans mij zeer reeel dan de officier beslist dat jou broer niet geschikt is om in een auto aan het verkeer te deelnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de voorgeschiedenis levert zo'n overtreding een forse boete of een dagvaarding op. Bij overschrijding van de maximumsnelheid van 50 kilometer of meer wordt bij staandehouding het rijbewijs ingevorderd. Bij zeer grove overtredingen kan de zogenaamde artikel 130-procedure gestart worden, waarbij de bestuurder een onderzoek moet ondergaan naar de lichamelijke of geestelijke geschiktheid om een motorrijtuig te besturen. Afhankelijk van de uitkomst kan het CBR het rijbewijs permanent ongeldig verklaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij al boete had van 300 euro heeft hem dat vast al een punt opgeleverd en deze van 90 km te hard op 80 weg levert hem wel 2 op waarschijnlijk. Ik denk dat hij hem helemaal kwijt raakt en opnieuw moet halen en zo dure cursus doen over je gedrag op de weg en een flinke boete krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal zijn rijbewijs voor een lange tijd kwijt zijn. Of een nieuwe moeten halen. En als hij de boete niet meteen kan betalen zal hij in de schuldsanering terecht komen. Zodat hij de boete in stappen kan betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harder dan 50km/u te hard rijden is sowieso geen overtreding maar een misdrijf. Daarom komt er ook een rechtszaak. Ik hoop voor je broertje dat ie een goede advocaat kan betalen, want doorgaans krijg je hiervoor niet alleen een boete maar vaak ook een voorwaardelijke celstraf. Als je 90 km te hard rijdt zou imo sowieso tot de gevolgen moeten horen dat je je rijbewijs een paar jaar kwijt bent. Maar een celstraf behoort ook tot de mogelijkheden, afhankelijk van de omstandigheden van het geval natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij zal z,n rijbewijs voorlopig gedag kunnen zeggen gezien z,n korte verkeersverleden.
hij zal een flinke hoge boete krijgen, en een E.M.G. cursus moeten gaan volgen, en die kost hem ook ongeveer 700 euro.
dus kortgezegd ,, hij kan z,n borst natmaken,,.