kan het kwaad als je met drie banden op de weg staat en eentje op de stoep?zie foto

kan het kwaad als je met drie banden
op de weg staat en eentje op de stoep?niet voor maanden lang, paar dagen. kan me voorstellen dat het niet juist is voor de assen of gewichtverdeling...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

het is niet goed voor de banden, er staat een constante druk op en kan het rubber van de banden doen scheuren..
dus beter idd alle 4 op de weg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is gewoon niet goed, ook kan je band hierdoor uit balans raken..
Niet alleen je positionering, maar vooral de manier hoe zoiets tot stand komt kan hele nare gevolgen hebben.

Naast de reeds gegeven problemen zit de clou hem ook in de opbouw van de band. Die bestaat namelijk uit meer dan het rubber wat je ziet.

Het loopvlak van de band is extra verstevigd en de "wangen" zijn wat soepeler gehouden ivm comfort. Toch bevat ook de zijkant van de band versteviging.

Als ik je "parkeertechniek" analyseer heb je de auto er op "geschoven". ;-)) Hierdoor bestaat de kans dat de versteviging scheurt en dat veroorzaakt zo'n nare blaas op je band die daardoor klapt.

Maar dit is natuurlijk allemaal enkel van toepassing op je foto. Het antwoord op je vraag zelf is, nee, dat maakt niet echt uit. Als de ondergrond maar vlak is en het inderdaad niet te lang duurt. Auto's zijn zo gebouwd dat de wielen gelukkig onafhankelijk van elkaar op en neer kunnen stuiteren. Bij de een gaat dat wat makkelijker dan de ander. ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen de banden maar ook de recht van de auto heeft last van een dergelijke parkeer wijze.

De carrosserie van de auto wordt licht getordeerd (niet alles kan opgevangen worden door de vering en banden), iets waar de beschermlaag op de carrosserie niet goed tegen kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps, dit is alleen van toepassing op langdurig op deze wijze parkeren, niet over incidentele gevallen zoals het over een steen rijden, daar kan de vering het wel op vangen omdat dat maar een schok is.