Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verplicht dat in een les auto ,de instructeur een eigen stuur/rem/gas inrichting heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader was lang geleden rij-instructeur (jaren 60) en had toen wel een gaspedaal. Als hij een leerling had afgezet en naar huis reed bleef hij soms gewoon zitten op zijn bijrijdersstoel en stuurde met 1 hand. Hij had heel wat bekijks want het leek dan net alsof er niemand achter het stuur zat ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dubbele bediening is verplicht, wat inhoudt dat de instructeur zelf een rem en koppelingspedaal moet hebben. eigen stuur en eigen gaspedaal is niet verplicht.

Toegevoegd na 4 minuten:
De instructeur moet daarnaast nog beschikken over een eigen binnenspiegel en de auto moet voorzien zijn van een rechterbuitenspiegel.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
☺☻ + LOL

Andere antwoorden (2)

En verplicht tijdens examens sinds 1 september 2010 : de linkerbuitenspiegel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is verplicht dat de instructeur zn eigen rem en gas heeft want als jij iets over het hoofd ziet zoals een remmende auto dan grijpt de instructeur in door op de rem te trappen. maar een stuur niet want dan zou de instructeur ook moeten in grijpen met hoe je stuurt en dat gaat niet echt als jij het stuur vast heb en er zit iemand naast je aan een ander stuur aangesloten op de zelfde wielen gaat draaien dan gaat er niet veel gebeuren en je hebt ook kans dat daardoor juist een ongeluk gebeurt. dus: rem en gas in verplicht, en een stuur voor de instructeur mag er volgens mij er niet eens in zitten.

ik hoop dat je hier wat aan heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding