Is dit een goede auto om 2e hands aan te schaffen?

Zie afbeelding.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ha, die Gdanonym;

Van een plaatje af kun je nooit een goed advies geven natuurlijk. Gezien de leeftijd vind ik de prijs nogal stevig, maar de kilometerstand is wel weer lekker laag. Keuring is al genoemd, neem een onafhankelijk en ervaren persoon mee en vraag of je een flinke lange proefrit (tenminste een uur) kan maken. Onderhandel ook over een nieuwe distributiesnaar, want anders moet die mogelijk bij de 75.000km alweer worden vervangen. In het algemeen zijn Peugeots 306 erg fijn rijdende, comfortabele, ruime en heel betrouwbare auto's die weing kosten aan onderhoud en vervangingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je zegt niet wat je ermee wilt doen, dus de vraag beantwoorden wordt lastig. De auto is wel 10 jaar oud, maar het aantal kilometers valt erg mee. Wel om de NAP vragen om te checken of die km stand klopt. 5200 euro vind ik ook wel erg veel voor een dergelijke leeftijd, maar wellicht maken de staat van de auto en de opties dat wel goed. Er zit airco in, dus controleer heel goed of die het goed doet. Airco's gaan achteruit en kan je voor nare verrassingen stellen.

Peugeot is ook overgevoelig voor electrische storingen, controleer goed of alles het doet.

Je hebt wel bovag garantie, dus al met al is het geen miskoop maar mijn auto zal het niet worden.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk er in rijden :-)
Een peugeot is een leuke en comfortabele auto. Wel er veel "plastic" waardoor je vaak veel last hebt van rammeltjes en kraakjes.

Maar of deze technisch ok is is zo vanaf een plaatje moeilijk te beoordelen.

Kijk even naar reviews zoals op autoweek.nl (zo bron)
en laat een aankoopkeuring uitvoeren zodat je weet wat er aan mankeert.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zal een aankoopkeuring kosten?
Het zal wel een goede auto zijn, maar ik vind hem veel te duur.
Je moet even op marktplaats kijken en desnoods een deskundige mee nemen als je het zelf niet weet.
Bij de garage zijn de auto's veel duurder, je hebt dan wel garantie, maar wel een hele dure garantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg duur voor deze uit 1999. Verder mooie auto, succes met je aankoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TE DUUR dat is mijn enige conclusie kijk op de verschillende autsites en je zult zeker een goedkopere vinden die kwa specificaties het zelfde zijn als deze sucses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het ook te duur voor zo'n klein autotje 5000 euro.
Kan beter een 5 serie BMW kopen man...

Kilometerstand moet je maar niet kijken...hihi

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26rlz%3D1R2GPCK_en%26q%3D5+serie+bmw+5000+euro%26meta%3D%26aq%3Df%26oq%3D&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/bmw/279355437-bmw-5-serie-nu-door-omstandigheden-vaste-prijs-5000-euro.html%3Fautw%3D1%26xref%3D1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op zomoto.nl
wordt je een heleboel duidelijk
Zomotex® waardebepaling

De Zomotex® is een inschatting van de waarde van uw Peugeot 306 1.4 xt gebaseerd op:

* Kilometerstand: 65.000 km
* Staat van onderhoud: Uitstekend
* Opties en accessoires:
o [+] Optie of accessoire toevoegen
o

Zomotex® € 3.250
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat het kan.