Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een Rover 200. Ze zeiden bij de verkoop dat hij 1 op 15 reed?

Maar volgens mij verbruikt hij veeel meer, en rijd hij zeker niet 1 op 15. Hoeveel zou een rover uit de 200 serie, bouwjaar 95, moeten rijden? Hoeveel op hoeveel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Brandstofverbruik heeft heel veel met rijstijl te maken.
Als je jong en enthousiast wegscheurt en met gierende banden tot stilstand komt bij een verkeerslicht zul je zeker geen 1:15 halen. Zelfs niet met een Toyota Aygo...
Als je daarentegen veel lange afstanden rijdt, rustig optrekt, vroeg schakelt en vooral niet te veel remt (maar de wagen laat uitrollen) zul je een stuk gunstiger uitkomen.

Op Spritmonitor rapporteren mensen 1:19 met hun rover 200, dus 1:15 moet goed te doen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

volgens deze (ik weet niet of je en 1.4 hebt )
1 op 11/12 km
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Het verbruik is gemiddeld 1 op 11, maar als je rustig rijdt is 1 op 12 a 13 te halen. Als je er hard tegen aangaat is 1 op 10 realistischer.
Deze gegevens kreeg ik net van een vriend die een Rover van 1999 heeft, waarvoor dank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rover 214 SLI (fabrieksopgave: 7,1 l/100km)
rover 214 SI (fabrieksopgave: 7,1 l/100km)
rover 216 Si (fabrieksopgave: 7,8 l/100km)

die 214's zitten op de 1 op 14, maar dat is een fabrieksopgave.. voor een nieuwe auto.

maar, zodra je 80 kan rijden in zijn 5, nergens voor af hoeft te remmen.. zal het me niks verbazen als dit beestje die 1 op 14

de 211 komt qua fabrieksopgave het dichts bij die 1 op 15..

ik reed trouwens met mijn 2.0 16 klepper mazda 626 uit 93.. 1 op 14, veel snelweg, en een voorzichtige rechtervoet doet wonderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als bij nieuwe auto's, verbruik-cijfers in de praktijk en op papier!

Ik heb een tijdje geleden een week omgeruild met een maat die dezelfde auto rijdt als ik omdat de zijne meer zou verbruiken.

Hij reed daarna met mijn auto net zo duur als met zijn eigen, en ik net zo goedkoop met de zijne als met de mijne. Conclusie: je rijstijl is net zo van invloed op het verbruik als de theoretische cijfertjes op paier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding