Is het bouwjaar of de kilometerstand van een auto het belangrijkst?

Ik wil een gebruikte auto gaan kopen maar ik heb weinig geld. Een kleine auto, maar dan iets beter dan een boodschappenwagentje, is de bedoeling. Wat is naast een hoop andere zaken om op te letten belangrijk, het bouwjaar of de kilometerstand? Alle twee natuurlijk, maar wat prevaleert? Ik rijd 12.000 km. per jaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een auto slijt vh rijden maar nog meer vh starten en dan vooral van de koude start en nog erger het weer parkeren van een niet warm gereden motor . Dus een auto met een lage km stand zou in theorie het minst gesleten moeten zijn . Maar is de auto gebruikt voor korte stadsritten dan is er juist extra slijtage . Het minst belastend zijn dus langere stukken maar niet in bergen dat is juist ernstig belastend . ( moet er terug geschakeld worden of men doet niet :() globaal een laag km stand is de beste keus behalve bij dagelijks een blokje om . Een goede auto kan gerust meer dan 100.000 km rijden zelfs een veelvoud daarvan maar dan zou de auto zo min of mogelijk moeten afkoelen dus ene chauffeur er uit de volgende er in ( zoals bij politie of een taxi ) Toch minder km is meestal beter dan de leeftijd . Maar heeft de auto veel km en je rijdt zo weinig ?! Doe een aankoop keuring .

Natuurlijk lage km stand, mits de rest in goede conditie is, weinig schade of roest vorming.

Wat is weinig geld? Als je voor een paar duizend € een auto wil kopen, zeg 3000, dan denk ik dat de kilometerstand belangrijker is. Een heel jong bouwjaar voor een te lage prijs, duidt naar mijn mening op een auto die niet erg betrouwbaar is. Een lage kilometerstand, duidt op een auto waarin iemand heeft gereden die niet veel kilometers maakte. Ik zou me zowiezo eerst goed inlezen en laten informeren over het merk auto, vooral als het een oudere auto is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100