In hoeverre is op LPG rijden schadelijk voor het milieu?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
verbrandingsmotoren zijn altijd schadelijk voor het milieu door de uitstoot van CO2 en NOx

Het beste antwoord

Autogas is een schonere brandstof dan benzine of diesel, het verbrandt gelijkmatiger in de motor. Dit leidt tot schonere uitlaatgassen dan bijvoorbeeld van benzine- of dieselmotoren. LPG stoot wel meer NOx uit dan benzinemotoren, maar minder dan diesels.[1][2] Daarnaast heeft LPG een klopvastheid van 108-110, veel hoger dan superbenzine. De hoge kosten voor de inbouw van een LPG-tank, de hogere motorrijtuigenbelasting voor auto’s die geen G3-installatie hebben en het iets hogere brandstofverbruik worden vaak genoemd als nadelen. De overheid voert hierin echter een tegenstrijdig beleid; vanuit het oogpunt van milieuverontreiniging zou het gebruik van LPG moeten worden gestimuleerd, ten koste van gebruik van diesel en benzine.

Toegevoegd na 4 minuten:
Alle brandstofmotoren zijn schadelijk voor het milieu door de uitstoot van CO2 (klimaat) en NOx (luchtkwaliteit).
Ieder moet voor zich uitmaken welke keuze hij of zij wil maken.