heeft er iemand nog nuttige informatie over dieselmotor voor mijn geïntegreerde proef

voor mijn eindwerk op school

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
diesel heeft geen bougie het is een gloeikaars!!
en zo kleine praktische dingen heb ik al daarmee dat ik nuttige info vroeg grtz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brandstofpomp turbo weinig dingen vind je erover

Antwoorden (3)

Jazeker! De ontsteking bij een dieselmotor vindt plaats door de de hoge druk, en niet door een ontstekingsbron zoals een bougie....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn 2 type dieselmotoren. Uitvoeringen met een lijnpomp die er voor zorgt dat de verstuiver op het juiste moment inspuit en systemen met een commonrail die onder hoge druk staat hierbij wordt de inspuiting electronische geregeld door de verstuiver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een diesel extra vermogen laten geven door een turbo of compressor erop te zetten. Een turbo werkt via je uitlaat en een compressor wordt aangedreven door je krukas. Het principe is het zelfde, meer druk opbouwen in je verbrandingsruimte dus meer vermogen.